Een zeer divers aanbod in verschillende

Bed and Breakfasts

Locaties

B&B's in de gemeente Oude IJsselstreek

De gemeente Oude IJsselstreek heeft een zeer divers aanbod van allerlei Bed & Breakfast locaties. Bekijk hieronder het overzicht en boek jouw unieke verblijf in deze prachtige regio!

Bestemming

Filteren

Filter op:

B&B Ulft

Laat je je graag verwennen in een bed & breakfast, niet ver van het DRU Industriepark? Boek een B&B in Ulft. Huize Ulft is zo’n B&B. Het staat op een bijzondere plek, namelijk waar vroeger het kasteel Huis Ulft heeft gestaan. Het was het kasteel waar de zus van Willem van Oranje woonde. De maquette op het terrein laat zien hoe het er vroeger uit zag. Nog steeds is de locatie sprookjesachtig mooi: het is van alle gemakken voorzien met een ruim terras, meerdere slaapkamers met elk een eigen thema en een volledig ingerichte keuken. Voor waterratten is er een zoutwaterzwembad.

B&B Varsseveld

In en rondom Varsseveld een B&B boeken, dat kan! Er zijn simpele maar ook wat luxere te boeken. Lekker bubbelen in de hottub van B&B ’t Bievink, genieten van je eigen stek inclusief terras bij Huisje op ’t Erf en uitkijken op de landerijen bij B&B De Daele. Deze liggen in het nabijgelegen Westendorp en op Sinderen. De omgeving is ideaal om te voet of per fiets te ontdekken.

B&B Sinderen

Het Harmenshuuske, de St. Antoniuskapel, het Haltegebouw en de Kerkenpaden, hoewel het klein is in omvang, kun je je op Sinderen goed vermaken. Boek op Sinderen B&B De Daele, waar je het plattelandsleven ervaart met rondscharrelende kippen en schapen maar eveneens geniet van je luxe kamer. Bijzonder is ook B&B I Natuur- en Theetuin NatuurlijkBUITEN. Je slaapt in klein maar fijne kamers, waarvan enkele een bedstee. Eigenaresse Anna vertelt graag over de omringende tuin en Aart bakt de lekkerste taarten met streekproducten. Een lunch of high tea nuttigen kan ook als je van tevoren reserveert. In het zomerseizoen worden regelmatig activiteiten georganiseerd zoals pizza bakken in een houtgestookte oven, waar uiteindelijk een 3-gangendiner van gemaakt wordt, en openluchtfilmavonden. B&B Greyt Place op Sinderen heeft 2 gastenkamers. Speciaal is de grote speelweide voor honden, voor wie graag met z’n beestje er een paar dagen uit wil.

B&B Terborg

Wil je in (de omgeving van) Terborg overnachten in een B&B, dan kun je terecht in het aangrenzende Etten. Bed & Breakfast De Dorpshoeve was begin 1900 nog een boerderij met koeien op de deel en landerijen er omheen, tegenwoordig ligt het tussen twee kerken in het hart van Etten. Drie ruime kamers bieden je, naast een goed bed en badkamer, ook een zithoek om tv te kijken of te ontspannen met een boek.

B&B Silvolde

In Silvolde heb je keus uit meerdere B&B’s. Bij Bloem bed & brood ligt op loopafstand van Ulft. Het voorhuis van de 200 jaar oude boerderij is omgebouwd tot een modern ingericht appartement met eigen entree en kitchenette. Speciaal zijn B&B Make-a-Wisch en B&B Halte Bontebrug. De naam Make-a-Wisch is met zorg gekozen om twee redenen. Eén is de naam van de gemeente: tot 2005 was Silvolde onderdeel van de gemeente Wisch (samen met kernen als Terborg, Varsseveld en Sinderen), die voort kwam uit de heerlijkheid Wisch. In Terborg staat nog steeds Kasteel Wisch waarin de heren Wisch huisden. De andere reden voor de naamkeuze van deze B&B is de link naar het goede doel van de stichting Make-a-Wish. B&B Make a Wisch draagt daar graag een steentje aan bij: zij doneren een deel van de opbrengst aan deze stichting. Halte Bontebrug is bijzonder gezien het een voormalige tramhalte, bakker- en kruidenierswinkel is. De ‘Bed & Beleving’ is een combinatie van een vakantie-appartement met de persoonlijke benadering en de luxe van een Bed & Breakfast. Het ademt de sfeer en de gemoedelijkheid van weleer uit, met grootmoeders servies in de kast, een platenspeler en oud-Hollandse gezelschapsspellen.

B&B met hond

Er een paar nachten tussenuit, dan wil je het liefst je trouwe viervoeter meenemen. Dat kan bij diverse B&B’s, waar je met hond welkom bent.  Filter op Honden toegestaan en je ziet de B&B met honden welkom. Het leuke is dat ze niet ver zijn van bijvoorbeeld het Idink- en Nibbelinkbos of Landgoed Tandem, zodat jullie je samen kunnen uitleven met stokken gooien en halen tussen de bomen. Is je hond heel fit, dan is het 12 kilometer lange Rondje Idinkbos een aanrader.

B&B Greyt Place is één van de plekken die je met hond van harte welkom heet! Ze hebben zelfs een speelweide van 10 bij 200 meter die geheel omheind is met gaas en een hoogte heeft van 130 cm, waar je hond - na overleg met de eigenaren - kan rennen en spelen.