Maestro afvalrace, de finale

Muzikale Strijd in de fictieve Gemeinte EMOJI*
*Een samenwerking tussen: Gemeinde Emmerich am Rhein en de gemeenten: Montferland en Oude IJsselstreek.

26 april en 28 april 2024 staat de fictieve Gemeinte EMOJI op zijn kop, want de langverwachte afvalrace vindt plaats in het prachtige Stadttheater van Emmerich am Rhein en het gezellige theater van DRU Industriepark in Ulft. Een evenement dat niet alleen muziekliefhebbers verenigt, maar ook de culturele ziel van de gemeenschap versterkt.

Het hoogtepunt van deze muzikale extravaganza? Het Maestro orkest, een samenstelling van getalenteerde muzikanten uit de drie gemeenten, die een programma ten gehore brengen dat zowel klassiek als hedendaags omvat. Van de majestueuze klanken van Beethovens "Alle Menschen werden Brüder" tot de tijdloze boodschap van eenheid in Michael Jacksons "Heal the World", er is voor elk wat wils.

Deze unieke concerten trekken niet alleen lokale bewoners, maar ook een divers gezelschap van gasten, variërend van veteranen tot burgemeesters van naburige gemeenten, en zelfs gedeputeerden uit Gelderland en NRW, allemaal samengebracht door de kracht van muziek. Het is een viering van gemeenschap en diversiteit, waarin zelfs vluchtelingen een plek vinden om te genieten van deze harmonieuze klanken.

Maar wat zou een afvalrace zijn zonder een competitief element? De 7 kandidaten, waaronder diverse burgermeesters, de honorair consul, een wethouder en 3 prominente inwoners van EMOJI worden onder het kritische oog van een professionele jury beoordeeld, bestaande uit drie vooraanstaande dirigenten uit de regio. Slechts de 3 door de jury gekozen en 1 door het publiek, meest getalenteerde kandidaten maken het door naar de grand finale op de tweede avond, waar uiteindelijk één dirigent de felbegeerde titel van Maestro in de wacht zal slepen.

De toegang is gratis. Wie er bij wil zijn kan een plekje reserveren via: administratie@gem-emoji.eu o.v.v. naam, aantal kaarten en datum concert.

Dus, bereid je voor op een avond vol spanning, passie en vooral, prachtige muziek. De Maestro afvalrace belooft een onvergetelijk evenement te worden, dat de harten van de gemeenschap zal veroveren en de toon zal zetten voor toekomstige muzikale triomfen in Gemeinte EMOJI.

Het project Ode aan de vrijheid wordt mogelijk gemaakt door het Interreg-programma Deutschland-Nederland en zijn programmapartners en wordt medegefinancierd door de Europese Unie (EU)

FOTO: Henk van Raaij

Meer informatie E-mail