Grenswandeltocht

๐†๐ซ๐ž๐ง๐ฌ๐ฐ๐š๐ง๐๐ž๐ฅ๐ญ๐จ๐œ๐ก๐ญ ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ’: ๐ฅ๐จ๐จ๐ฉ ๐ฃ๐ข๐ฃ ๐ฆ๐ž๐ž?
๐Ÿ’๐Ÿ๐ž ๐ž๐๐ข๐ญ๐ข๐ž – ๐•๐จ๐จ๐ซ๐ฌ๐ญ (๐Ž๐ฎ๐๐ž ๐ˆ๐‰๐ฌ๐ฌ๐ž๐ฅ๐ฌ๐ญ๐ซ๐ž๐ž๐ค)

Op zondag 6 oktober start er vanaf het Openluchttheater Engbergen, Bosweg 5 in Voorst (Oude IJsselstreek), weer een prachtige wandeltocht, georganiseerd door de werkgroep Fietsen en Wandelen van de VVV Oude IJsselstreek.
De Grenswandeltocht biedt wandelaars een afwisselend landschap van dit mooie gedeelte van de Achterhoek en het stukje Duitsland.

๐‘๐จ๐ฎ๐ญ๐ž๐ฌ ๐ฅ๐š๐ง๐ ๐ฌ ๐ก๐ข๐ฌ๐ญ๐จ๐ซ๐ข๐ž ๐ž๐ง ๐ง๐š๐ญ๐ฎ๐ฎ๐ซ
Deelnemers kunnen onderweg genieten van historie, natuur en prachtige wandelpaden. Er is keuze uit afstanden van ca. 5, 10, 15 en 20 kilometer over vele mooie paadjes en weggetjes met verrassende uitzichten. De deelnemers van de 15 en 20 km maken eerst een lus richting Ulft en Silvolde om daarna bij het Openluchttheater samen verder te gaan met de 5 en 10 km. De 20 km komt ook door Bontebrug, waar kruidenierswinkel & voormalig bakkerij Halte Bontebrug speciaal deze dag extra geopend is. Ga hier terug naar grootmoederstijd en koop oud-Hollands snoep voor onderweg.
Na het Openluchttheater Engbergen wandelt men door de mooie bossen rondom Anholt. Er kan onderweg gepauzeerd worden bij Haus Pannebecker (Dld), ’t Lohr en restaurant Van Hal. De vrijwilligers van het Openluchttheater staan natuurlijk ook klaar voor een drankje en/of hapje.

๐ˆ๐ง๐œ๐ฅ๐ฎ๐ฌ๐ข๐ž & ๐Ÿ๐š๐ฆ๐ข๐ฅ๐ข๐ž๐ฌ ๐ฆ๐ž๐ญ ๐ฃ๐จ๐ง๐ ๐ž ๐ค๐ข๐ง๐๐ž๐ซ๐ž๐ง
Voor wie niet al te ver kan of wil wandelen, denk aan families met kinderen, is er dit jaar ook een route van 5 kilometer.

๐๐ฎ๐ญ๐ญ๐ข๐ ๐ž ๐ข๐ง๐Ÿ๐จ๐ซ๐ฆ๐š๐ญ๐ข๐ž
De starttijd is voor alle routes tussen 09.00u en 13.00u. Het inschrijfgeld bedraagt € 3,50 voor niet-leden en € 2,50 voor leden van de wandelbond. Kinderen t/m 12 jaar mogen gratis meewandelen. Bij de start krijgen deelnemers een wandelrouteboekje mee. De route is ook aangegeven met bordjes. Parkeerplaatsen voor auto’s zijn beperkt bij het openluchttheater, aan de Engbergseweg bevindt zich een grotere parkeerplaats. Vanaf de parkeerplaats wandelt u via het bospad naar het startbureau. Betalen kan via PIN of contant.

Deelname is op eigen risico.