CIVON Innovatiecentrum

Hutteweg 32, 7071 BV Ulft | Tel: +31 315 820 280 | Toon op kaart

De Inspiratiefabriek voor Innovatie
CIVON Innovatiecentrum is de Inspiratiefabriek voor innovatie waar bezoekers in verwondering kennisnemen van de samenhang tussen verleden en heden en geïnspireerd worden voor de toekomst, met als basis de regionale maakindustrie.

Het is de plek waar ondernemers, overheid en onderwijs gezamenlijk activiteiten vormgeven die erop gericht zijn om kinderen te enthousiasmeren voor techniek, studenten van mbo en hbo zo goed mogelijk voor te bereiden op de banen van de toekomst en dit alles in samenwerking met de partners van CIVON.

Bezoek CIVON: kennismaken met smeden en 3D-naamplaatje maken
CIVON Innovatiecentrum op het DRU Industriepark in Ulft opent vanaf schooljaar 2022-2023 iedere eerste zaterdag van de maand de deuren van 13.00 tot 17.00 uur. Eerste openingsdag is zaterdag 1 oktober 2022.

Verschillende partijen bieden elke eerste zaterdag van de maand diverse activiteiten aan in het CIVON Innovatiecentrum. Hiermee gaat een langgekoesterde wens in vervulling voor alle partijen die actief zijn in de Giethal, Afbramerij, Commiesruimte en Smederij. Diverse activiteiten worden aangeboden, met hulp van vrijwilligers, zoals smeden, 3D-printen, 3D-puzzels maken, rondleidingen, escaperoute en gieten. Dit wordt op den duur hopelijk uitgebreid met drones programmeren, VR en AR en kunstworkshops.

De activiteiten kunnen vooraf worden geboekt en betaald bij het DRU Inspiratiepunt of via www.dru-industriepark.nl. Er is keuze uit een aantal tijdsloten. Wie geen ticket heeft, maar spontaan langskomt, kan informeren of er plek is tijdens een van de activiteiten bij het DRU Inspiratiepunt. Kijk voor de openingstijden van het DRU Inspiratiepunt, gevestigd naast CIVON, bij de contactpagina en houd de website van CIVON en DRU Industriepark in de gaten voor het aanbod in de volgende maanden.

Het idee hierachter? Het is de zoveelste belangrijke stap van CIVON om jong en oud te enthousiasmeren voor techniek. De open dagen op iedere eerste zaterdag zijn leuke en originele ideeën voor een verjaardagsfeest, of activiteit met de (klein)kinderen. Of wil je met je buurman een keer smeden of gieten? Boek dan een workshop via de site.

Website Telefoonnummer